Followers

 BabyFetus Ticker
pregnancy calendar

20 Jan 2013

Waiting for my baby 20 Jan 2013
Lilypie Pregnancy tickers

Khai & Firdaus 31st March 2012

Khai & Firdaus 31st March
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Wedding tickers

Barakallah laka, wa barakallahu alaika wa jamaa bainakuma fi kulli khair 31st March 2012
Daisypath Wedding tickers

Engangement Day

Engangement Day
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 10, 2012

Menu untuk menaikkan berat badan ciptaan saya

Saya ada 2 bulan lebey je sekarang. Kejap je rasa. Dan saya sangat2 nak menaikkan berat badan yang sangat2 ringan ni. Kalau kene tiup angin confirm melayang.

Dah Google cara2 nak naikkan berat badan. Tak banyak yang membantu. Basically cakap kene lebihkan pengambilan protein dan karbo. Makan dengan kerap. Banyak yang kata roti mengandungi kadar karbo yang lebih tinggi dari nasi.

So lepas di fikir2 saya da create satu menu yang saya akan makan sepanjang sebulan. For testing je. Hopefully menjadi. Saya nak naik dalam 5 kg je.

Ini menu yang saya rasa sesuai untuk status bekerja + berjimat saya.

Bfast : Masak nasi 2 pot. Goreng telur mata kerbau. Makan nasi 1pot dan telur mata kerbau. Minum susu+protein powder+Weigt Gainer 1850 GNC

Antara makan bafas dan lunch : Makan ape2 roti berintikan salad mayonis dan cheese.

Lunch : Makan nasi dan ikan dan sayur. Any type of ikan. Lebihkan nasi.

Antara lunch dan dinner :  Makan ape2 roti berintikan salad mayonis dan cheese.

Dinner : Makan balance nasi 1 pot pagi tadi telur mata kerbau dan sup(any type). Minum susu+protein powder+Weght Gaiiner 1850 GNC.

Haa menu2 saya tu dipenuhi dengan karbo dan protein. Makan 5 kali sehari. Minum susu 2 x kali sehari. So gaji nanti nak kene beli :

-Susu EveryDay paket besar
-Telur 1papan
-Salad
-Cheese
-Tomato
-Roti
-Mayonis

Rakan2 yang nak belanje or nak bagi hadiah saya cuma accept roti atau nasi je untuk sebulan yang akan datang ye. Terima Kasih.

Doakan saya berjaya menaikkan berat badan yan ringan ni.

Tata~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...