Followers

 BabyFetus Ticker
pregnancy calendar

20 Jan 2013

Waiting for my baby 20 Jan 2013
Lilypie Pregnancy tickers

Khai & Firdaus 31st March 2012

Khai & Firdaus 31st March
Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Wedding tickers

Barakallah laka, wa barakallahu alaika wa jamaa bainakuma fi kulli khair 31st March 2012
Daisypath Wedding tickers

Engangement Day

Engangement Day
Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, December 20, 2011

Tarikh kawen

Alhamdulillah kami dah ada tarikh kawen. Baru Confirmkn semalam. Yeay!!
Majlis nikah kami 31-03-2012.
Majlis kami nanti simple sahaja. Kami hanya ada event nikah sahaja. Tiada majlis bersanding. Lepas nikah terus makan beradap dan kenduri.

Atas permintaan encik tunang tak nak ada bersanding. Dan saya pun actually tak faham sangat konsep bersanding tu. Lelaki datang jalan sama2 dan duduk atas pelamin. Lepas tu tepung tawar dan makan beradap then habis.

So actually nak melambangkan apa ye? Saya tak nampak apa significantnya bersanding tu.. Sorry ini hanya pendapat saya. Jangan ambil hati sesiapa yang ada majlis bersanding. Sebenarnya ia bergantung pada macam mana kita melihat perkahwinan itu sendiri. Saya melihat perkahwinan mengikut mata hati saya dan selagi ia tidak bercanggah dan mengikut syariat Islam ok lah kan.

Saya memandang berat pada event akad nikah itu sendiri. Itulah saatnya saya bertukar status dari single kepada isteri orang. Segala preparation hanya untuk saat itu. Baju cantik pun untuk saat itu.
Kalau kate nak duduk atas pelamin dan bergambar, untuk majlis nikah nanti pun akan ada pelamin dan kami akan duduk atas pelamin dan bergambar.
Kalau kate makan beradap, kami juga akan ada makan beradap selepas nikah nanti.
So ape yang tak ada pada majlis bersanding orang pada majlis nikah kami. Sumua kami ada nanti. Bezanya kami tak perlu 2 baju dan 2 event yang berbeza. Semuanya pada 1 event iaitu Majlis Pernikahan.
Pada kad kami nanti akan ditulis Majlis Pernikahan.

Bila confirm tarikh perkara pertama saya buat ialah book OP. Iaitu perkara yang paling susah nak buat keputusan. Nanti saya sambung next entry pasal OP ni.

Nak lipat baju ni.

Tata~

2 comments:

LisaLisut said...

kai,kau biar betik. aku tgk calendar february takde 31hb.smpi 29hb je.slh type ke ape

ka-ii said...

eh salah 31 mac. hehehehe.. ok aku betulkan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...